//-->
TÜRKİYE CANIM FEDA TÜRKİYE CANIM FEDA

karkın köyü

giyim-kusam

NOT:BU SİTE İNTERNET EXPLORER'E GÖRE AYARLANMIŞTIR!

  KARKINKÖYÜWEBSİTESİ

 
SİTEMİZE DESTEK OLMAK İÇİN KARKIN KÖYÜ İLE İLGİLİ RESİM,DÖKÜMAN,VERİ VE BİLGİLERİNİZİ İLETİŞİM LİNKİNDEN YÖNETİCİYE GÖNDEREBİLİRSİNİZ.SİTEMİZİ KALKINIRALIM YORUMLARINIZI BEKLİYORUZ, SAYGILAR, KARKIN KÖYÜ, ERDAL CEYLAN...

WEB  SİTEMİZE  HOS GELDİNİZ 

ANASAYFA 

 Z.DEFTER

 YÖNETİCİ

İLETİŞİM

Açılış Sayfası Yap

Sık Kullanılanlara Ekle

 

KARKIN KÖYÜ ALTTAN AÇILAN MENÜ
                       

 

 

 

 

 FACEBOOK'TA BİZ
BU SİTEYİ BEĞEN
FACEBOOK PROFİLİM
FACEBOOK FATİYETİ
SİTEMİZE YORUM YAP

KÖYÜN UYDU RESİMLERİ

UYDU RESİM1
UYDU RESİM2
UYDU RESİM3

HAFTANIN MEMÜSÜ

HAFTANIN FİLMİ
HAFTANIN OYUNU
SPOR HABERLERİ
 DİĞER SİTELERİMİZ
TOZANLI FM
ERDAL CEYLAN
 KÖY RESİMLERİ
SİVAS DOĞANŞAR KARKIN KÖYÜ

KÖYDEN HABERLER

 
Köyden ölüm haberi...DEVAMI




Köyden ölüm haberi...DEVAMI

 




Hafız Osman Hocamız Hakka yürüdü...DEVAMI

 




Sivas Doğanşar Karkın köyü videoları...DEVAMI

 




Karkın köyü kekik balı gelmiştir...DEVAMI

 




Sivası özleyenler sivası canlı izleyebilirsiniz... DEVAMI

 

 GÜNÜN SÖZLERİİ
Sol Günün sözü Sağ

Nerede olursa olsun, Allahü teâlâyı unutmayanın imanı kuvvetlidir. Allah korkusundan dolayı harama bakmayan imanının tadını alır. Allah’ı ve Resulünü her şeyden çok seven, yalnız Allah’ın sevdiklerini seven ve küfre düşme korkusu, ateşte yanma korkusundan çok olan kimse imanın tadını bulur..
(ERDAL CEYLAN) 

 

 

 

KÖY RESİMLERİ

SİVAS DOĞANŞAR KARKIN KÖYÜ

FACEBOOK PROFİLİM

FACEBOOK PROFİLİM,BANA BURADAN ULAŞIP DAHA YAKINDAN TANIYABİLİR VİDEOLARIMI İZLEYEBİLİRSİNİZ

CANLI  DESTEK

YÖNETİCİYLE CANLI GÖRÜŞME (MSN) YORUM VE DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLİYORUM

TOZANLI FM

(((((TOZANLI FM))))) MÜZİKLİ CHAT ODASI HERKEZİ TOZANLI YA BEKLİYORUM

ANKETLERİMİZ

KARKIN KÖYÜ,ANKET SAYFASI
SPONSORLARIMIZ
SİPONSOR BAĞLANTIMIZ

                                    


Karkın Köyü Tasarı 2011 Design

SİVAS DOĞANŞAR KARKIN KÖYÜ

SİTEMİZİ PAYLAŞIN
Facebook      Tum Paylasim Secenekleri

Karkın Köyü ERDAL CEYLAN

 
NOT:BU SİTE İNTERNET EXPLORER'E GÖRE AYARLANMIŞTIR!

  KARKINKÖYÜWEBSİTESİ

 
SİTEMİZE DESTEK OLMAK İÇİN KARKIN KÖYÜ İLE İLGİLİ RESİM,DÖKÜMAN,VERİ VE BİLGİLERİNİZİ İLETİŞİM LİNKİNDEN YÖNETİCİYE GÖNDEREBİLİRSİNİZ.SİTEMİZİ KALKINIRALIM YORUMLARINIZI BEKLİYORUZ, SAYGILAR, KARKIN KÖYÜ, ERDAL CEYLAN...

WEB  SİTEMİZE  HOS GELDİNİZ 

ANASAYFA 

 Z.DEFTER

 YÖNETİCİ

İLETİŞİM

Açılış Sayfası Yap

Sık Kullanılanlara Ekle

 

KARKIN KÖYÜ ALTTAN AÇILAN MENÜ
                       
 MENÜ
ANASAYFA   
VİDEOLAR
MÜZİKLER
RESİMLER
Z.DEFTER  
İLETİŞİM
FORUM İLETİŞİM
 GOOGLE ARAMA

 

 

 KÖY RESİMLERİ
SİVAS DOĞANŞAR KARKIN KÖYÜ
 HABER BAŞLIKLARI
 

KÖY RESİMLERİ

SİVAS DOĞANŞAR KARKIN KÖYÜ

FACEBOOK PROFİLİM

FACEBOOK PROFİLİM,BANA BURADAN ULAŞIP DAHA YAKINDAN TANIYABİLİR VİDEOLARIMI İZLEYEBİLİRSİNİZ

CANLI DESTEK

YÖNETİCİYLE CANLI GÖRÜŞME (MSN) YORUM VE DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLİYORUM

ANKETLERİMİZ

KARKIN KÖYÜ,ANKET SAYFASI

LİNKİNİZİ EKLEYİN

SİTEMİZE LİNKİNİZİ EKLEYİNİZ ZİYARETÇİNİZ ÇOĞALSIN KAZANAN SİZ OLUN

FORUM SAYFASI

KARKIN KÖYÜ FORUM BİLGİLERİ,KÖY TELEFONLARI,SİZDEN GELENLERLE,GENİŞ İLETİŞİM SAYFASI

ARADIĞINIZ SİTE

EN GÜNCEL TEKNOLOJİ HABERLERİ SUNAN GERÇEK SİTE(BUTEKNOLOJİ)
SPONSORLARIMIZ
SİPONSOR BAĞLANTIMIZ
REKLAMINIZI VERİN YAYINLAYALIM

Karkın Köyü Tasarı 2011 Design

 
KÖYÜMÜZDE GİYİM KUŞAM
BAYANLARDA GİYİM KUŞAM
 
Orta Anadolu'nun giyim-kuşam:
özellikleri yöremizde de belirgindir. Özellikle erkek giyimi her dönemde bu etkiye göre biçimlenmiştir.

Kadın giyiminde ise yerel özelliklerden kaynaklanan bir çeşitlilik görülür. Merkezlerde kimi değişmelere karşın, kadın giyim kuşamında geleneksel özellikler yer yer korunmaktadır.

Geleneksel Kadın Giyimi : Fes yörenin yaygın başlık türüdür. Önüne ipekli yemeni-krep dikilir yada bağlanır. Uçları yandan sallanır. Günlük giyimde her zaman fes kullanılmaz. "Değirmi" denen düz, "hindi" denen renkli ve desenli tülbentler bağlanır. "İşlik" denen iç giysileri de ak bezdendir, elde dikilir. Üstte omuzlardan ve belden "kırmalı" üç etek biçiminde "peşli" denen entarileri giyilir.

Kollar geniş ve "dilmeli" dir. Peşlerin ikisi öne, birisi arkaya gelir, aradaki "sayvanlı" dır, (astarlı). Kara yünden yada ketenden yapılmış, nakışlı, çevresi oyalı önlükler bağlanır. Ayrıca madeni kemerler, el örmesi yün kuşaklarda kullanılır.

Bazı yerlerde kadife atlas üzerine sim işlemeli bindallılar giyilir.
Kolların yırtmaçlısı da yırtmaçsızı da geniş ve sarkıktır. Entarilerin tümü yakasız, önden göğüs altına dek düğmelidir. Özel günlerde sırmalı ve işlemeli cepken de giyilir.

Kadife üstüne sırmalılara "kadama" denir. Alta bel ve parçaları uçkurları "tuman" (şalvar biçimli, bol dikmeli don) giyilir. Parçalar çoraba dek uzanır. Renkli ve desenli çoraplar mevsimine göre ince yada kalın yünden örülür.
Dışarılık giysi olarak çarşaf, Cumhuriyet sonrasında da uzun süre kullanılmıştır. Günlük yaşamada tülbent, baş örtüsü kullanılmaktadır.
Buna yaşmaklamak denir. Yaşlı kadınlar "namazlık" denen uzunca bir baş örtüsü kullanır. Son zamanlarda, atkı-manto biçimi üst giyiminde yaygınlaşmıştır. Kelik, yemeni, çarık geleneksel kadın ayakkabılarıdır.

Bunların yerini giderek kara lastik ve plastik ayakkabılar almıştır. Kentlerdeyse kundura giyilmektedir.
ERKEKLERDE GİYİM KUŞAM
 
Geleneksel Erkek Giysisi : Poşu yada "hindi" bağlanmış fes, erkek giyim-kuşamında da yaygın başlık biçimidir. İnce ak ipekten, ketenden yakası düz, omuzdan düğmeli "işlik" üstüne, kolsuz yelek giyilir. Bele şal bağlanır; kalçadan büzgülü "şayak" yada "zıvga" denen pantolonlar kalın kumaştandır. Ak-kara, kırçal çoraplar nakışlıdır. Tokalı çarık, kulaklı yemeni, yüksek ökçeli ve sivri burunlu "iskarpin" yaygın ayakkabı türleridir.

Gürün Şalları :
Hint ve İran şallarının desen ve dokuma tekniğini, Türk kumaşlarının desen ve dokuma tekniğini , Türk kumaşlarının desen ve dokuma tekniğiyle birleşmiş, Avrupa'nın taklit şallarının özelliklerini Anadolu insanının zevk ve giyim ihtiyaçlarıyla kaynaştırarak orijinal bir sentez meydana getirmiştir.

Dokuma Tekniği ve Motifler :

Gürün şalları el tezgahlarında dokunmuştur. Bu tezgahlar, Jakar tarafından ıslah edilmiş, Gürün'de de Jakar tezgahlarından yararlanılmıştır. 2.52 m. boyunda ve 1.20 m. eninde kesilme yerleri belli edilerek top halinde dokunmuştur.
Gürün şallarında sadelik ve zeminde beyaz renk hakimdir. İran (Acem) şallarında ise süs ön plandadır. Zemin dışında kırmızı-sarı veya kırmızı-mavi renkler bol miktarda kullanılmıştır. Yün iplikler bitki boyalarıyla boyanmıştır.

Gürün şalları konusunda en geniş çalışmayı yapan Prof. Kenan Özbel motiflerine göre bu şalları dört gurupta toplamıştır.
                       ŞAL
 
Serpme Motifli Şallar : Ana motifi badem veya pençe adı verilen motiftir. Bu motif halk arasında günümüzde "şal deseni" diye tanınmıştır. Bademler aralıklı veya verev şeklinde dizilmiştir. Bademlerin arasında küçük çiçekler ve yapraklar, dalcıklar seyrek olarak da çintemani motifleri doldurulmuştur. Bademlerin içi boş bırakıldığı gibi çiçekler ve yapraklarla da bezendiği olmuştur.

Motifleri Birbirine Bağlı Şallar : Bu tür şallara "sarmaşıklı şal" da denir. Badem motifleri kumaşa serpme olarak yerleştirilmiş, ancak bademler bir dalla birbirine bağlanmaya çalışılmıştır. Kadın elbiseleri genellikle bu şallardan yapılmıştır.

Motifleri birbirine geçme şallar : Motifleri asma dalları gibi birbirine geçmiş kavisli dallardan oluşmuştur. Bu yüzden halk arasında "Asma dalı desenli şal" olarak tanınmıştır. Kadın elbisesi yapımında tercih edilmiştir.

Çubuklu, yollu şallar : Çubukların enleri ve araları dokuyanına göre dar veya geniş tutulmuştur. Çubukların gerek içleri, gerekse araları serpme veya bağlı badem, çiçek, yaprak, asma dalı, koç boynuzu, saç bağı motifleriyle doldurulmuştur.

Yaygın Gürün şalları bunlardır. Başlık ve kuşak olarak kullanılmıştır.
SAYAÇ
tozanlivadisi.tr.gg
SİTEMİZİ PAYLAŞIN
Facebook      Tum Paylasim Secenekleri

Karkın Köyü ERDAL CEYLAN

                                                                     
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=